Sunday, July 7, 2013

Weddings Again

Last week I went to JB along with ameerah a.k.a ameer where I stayed at her family's house to attend my schoolmates wedding solemnization..4 people that I know and majlis ada dua kot..so imagine kawen sesama batch...senang turun dua majlis je haha....on saturday morning was nabihah and ammar's solemnization..and on the evening was syaimaa' and abdul haq's solemnization on the same day..actually I got a little confused because I thought that syaimaa and nabihah's kenduri was also held on sunday but I just know that only syaimaa's  (syem) kenduri was held on sunday...

So regarding to both of the solemnization, I didn't attend nabihah's one because ameer cakap dia nak siapkan tesis dia and dia plan nak bangun lambat gak haha..yolah ameer aku ikut hang ja.. so kami pon pergi lah ke majlis  syem ni..nak ikutkan ceritanya abdul haq ni memang dari dulu kitorang suka tengok sebab budak ni sejuk je mata memandang..hensem pon memang hensem lah citenya haha...pastu since both ni pon kelas tahfiz..so salu je aku tengok dorang ni bawak alquran dimana-mana sahaja..even dalam bus pon masa orang tengah tido pon dia leh menghafaz #respect...amboi kat blog pon kau nak main hashtag bagai...

Oh before we went to her solemnization, me, ameer, sabihah, umairah, wan hafsah and farhana went to jusco to buy a gift for them..tapi alang2 tu aku cari gak barang len hihi..ok let roll with piccas shall we..

deciding which present should be appropiate

me and sabihah..my classmate for 3 years..sama cam ameer

syaimaa' the bride-to-be

time ni paling awkward..masing2 tak biasa..well kekok itu sangat comel ok

with the SMIH girls..

nak balik pon sempat je lagi nak amek pic kn



On sunday we went to syem's kenduri a little bit late because memang pakat pon nak datang lewat..because ameer cakap yang sebelum2 ni kalau dia datang lambat pon kena gak tunggu orang lain...so rasanya kami sampai around 3 camtu..sempat meet up ngan kawan2 single ladies yang lain..

suasana kat dewan..since ni majlis dua belah pihak so dewan ni ada luar dan dalam.dewan pon pakai yang pusat latihan alumni punya dewan so leh cut cost sewa dewan dah kat situ.

dari depan: doctor nurul, bisneswomen izzah and telecom engineer ameer..hebat kawan2 aku yang product SMIH ni

saya menggedik lagi hehe..wearing poplook's lucy maxi dress beli masa raya tahun lepas..

ini group single ladies yang bakal berkurangan kuantitinye bila sorang demi sorang da start kawen


the single ladies yang datang..kawan2 yg da kawen dorang da amek pic dulu..n ramai da balik..
comel je si nurul wat caption masing2 ikut no 1: wan hafsah (lawyer), 2: adlin (future engineer insyaAllah) 3: izzah (business women) 4: geng keekers katanya haha..
with the bride and groom..sopan je si haq ni tau..tapi both memang sgt comel..ni memang betul2 cinta pas kawen..masa aku request nak amek pic ngn dorang ni haq ckp," nak amek pic ngn syaimaa' srg ke berdua?" aku ckp la," dgn korang dua la..nak amek berkat hehe"..haq reply," hehe insyaAllah tak lama dah tu :)" ...harap2 masinlah mulut dak tahfiz ni kan..pasangan tahfiz mendoakan ni..amin~


me, sabihah and izzah



oh since I didn't went to nabihah n ammar's solemnization..here's some pics I got from facebook dari kawan2 yang upload..oh aku lupa nak mention yang ammar dlm skola aku ada dua org..yang baru kawen ni ammar shahrin..yang dah ada anak sorang ni ammar salleh.

with geng2 sekolah ku yang dah kawen..ammar dah ada anak..yg lagi dua tu on the way..ammar yg badan macam dak skola tu pegang anak mcm pegang adik je aku tgk LOL


asim (right) define pic ni as ammar yang kelihatan begitu kekok..rilek la bro lama lagi nak amek masa..kekok2 la baru sweet kn..ni kalau lom kawen pon da bese pegang2..da kawen xde pe yang best pon kan...


Sekian dari saya perjalanan perkahwinan kawan2 saya...sejujurnya saya pon nak kawen awal..tapi perancangan yang teliti perlu dilakukan lebih2 lagi bila duit kawen semua kita yang usaha sendiri...lagipon saya ni bukannya dari golongan2 berada yang mak ayah leh senang2 support macam2...memang nak ikut sangat cara kawan2 yang sangat modest dalam majlis..sebab duit tu banyak lagi boleh digunakan untuk masa 
depan...


 #What I Like About SMIH is that I really love the ukhwah fillah we have..even though we weren't close at school, but meeting up again seems like we have been best friends for years..and even though there are a few people that I didn't get a chance to meet at school sebab masa aku dah kua sekolah baru diorang masuk and ada jugak yang xsempat masuk sekolah menengah  pon (means drg sempat skola rendah jela) tapi bila 1st time jumpa pon da macam lama kenal...I'm proud to have friends like you guys..and  proud to be in this school..bila dah masuk skola lain masa form 4 5 baru lah rasa yang SMIH ni ada specialnya..that is the UKHWAH :))










No comments: