Thursday, May 16, 2013

Tasya Datang Melaka Lagi!!yeay!!

kalau sape2 yang selalu ikut my blog tak kira la follower or silent reader tu mesti familiar dengan nama tasya kan...I mean hello she is my BESTBESTBESTberjutakaliFRIEND ok..so I think like last 3 weeks she finally make it to pay a visit at Malacca..orang kata ni wajib lawat melaka  sekali setiap sem hehe..tapi I think this is the first time that I met her this semester since she was so busy with her masters and numerous field works yang even aku dah ada kat bangi pon tak sempat jumpa...

So in short on saturday we went to melaka bird park that is just like 5 minutes from my house that I think the place just opened like 2 months ago..aku rasa kalau tasya ada kat sini je baru rajin aku nak jalan2..kalau tak maybe aku balik bangi or belajar masak benda baru kt rumah..or qada tido dan online sepanjang masa...

masa masuk je kami dah nampak yg ni..

burung faber castell yang sombong..

ha yang hat ni memang baik sangat..tak takut ngan orang dan sangat jinak..leh belai cam kucing 

iolls suka baju tasya pakai ni..nmpk kurus..eh tapi tasya mmg kurus pon hehe

sila tekankan yang kat belakang je..nak tunjuk canopy walk ..yg manusia kat tengah2 tu sekadar hiasan  bergedik 

sejujurnya aku takut ngn dia haha..tapi bila tengok ramai orang pegang so aku pon berani pegang

bird ni lain dari yg aku pegang td..ni lebih jinak and ikut kata sikit..

dapat gak amek pic ngn faber castell  ni..








So for our evening activities firstly we went to dinner at pak putra roti naan tandoori...memang 1st time bawak tasya makan situ and jalan2 kt jonker waktu malam..before ni dia just dapat pergi siang je yang basically tak ada apa2 waktu siang so after dinner kami park kt hotel casa del rio and walk along the busy pathway..aku yang pendek ni sibuk gasping for air nak lalu bagai...

Pastu kami dua yang ohsem suka sangat berjalan kan berjalan kaki lah dari jonker ke pahlawan walk..bagi aku tak la jauh..exercise sikit la hehe...tapi kt sana jauh lebih ramai orang so kami pon dah pening and decide nak balik terus...

mempromote namanya ni..bajet travelblog yg tak berbayar

nan cheese for us!!

weekends usual crowdness



On her last day..me along with tasya and my roommate ain went to ABC Tanjung that is located at pantai klebang which ain promised me to go there one day sebab ramai kata sedap abc and makanan lain.. and after that we went to perform our asar prayers at masjid selat sambil mesmerizing the beauty of the view there.. after that I dropped tasya at melaka sentral..sian dia kena tunggu 2 jam kat sana sebab tiket habis..

so again tasya thank you so much datang and making my day...

ha nampak sedap kan?rasa nye pon tak manis sangat

chocolate shake ni pon salah satu tarikan kat sini

having our brunch here...mee kari pon not bad..murah and tak kedekut bahan

tudia2

view cantik dah tapi orangnya nampak cam mengandung 5 bulan daa...


woot2..tasya post pic ni kt fb pastu dapat paling byk like..katanya muka berseri sebab jumpa aku..heee

inilah roommate saya ain...dia memang sempoi dan ohsem..again this position nmpk cm ibu mengandung

tujuannya nak tunjuk pulau kecik kt belakang tu je ha

ha pose bongkok sikit ni baru hilang effect ibu mengandung  ni 


bye2 masjid selat..till we meet again..

Till my next post!!gudnight...

p/s: aku tulis post ni dalam keadaan mengantok gila habaq hang...baru pas present my final year project..alhamdulillah it went well..and since our group finished early..I made a surprise visit to that someone..terkejut dia..sempat tgk dia present hihi..ok bye














No comments: